Aurinkomatkojen uudistuminen etenee hyvässä vauhdissa

Aurinkomatkojen vahvan ja luotettavan brändin tuntee lähes jokainen suomalainen ja yhteistyö emoyhtiö Finnairin kanssa on syventynyt entisestään.

– Finnair-konsernin tytäryhtiön Aurinkomatkojen ja Finnairin yhteistyön tiivistyminen näkyy asiakkaalle lomakohteiden entistä monipuolisempana ja kiinnostavampana valikoimana. Finnair on tuonut reittilentojen piiriin useita suosittuja lomakohteita, joihin aiemmin lennettiin vain lomalentoja. Aurinkomatkat myös lentää kohteisiin vain sinivalkoisin siivin, kertoo Finnairin toimitusjohtaja Pekka Vauramo.

Aurinkomatkat aloitti viime vuonna toimintansa laajamittaisen uudistamisen ja toiminnan strategiset painopistealueet määriteltiin uudelleen tuloskunnon tervehdyttämiseksi.

– Aurinkomatkat on viimeisen vuoden aikana tehostanut toimintaansa voimakkaasti ja kirkastanut strategisia painopistealueita. Yhtiössä toteutetaan parhaillaan erilaisia kehitystoimenpiteitä niin asiakaspalvelun parantamiseen, asiakaskokemuksen syventämiseen kuin tuoteuudistukseenkin liittyen. Jatkamme Finnairissa yhteistyömme tiivistämistä ja kehitämme toimintaa Aurinkomatkojen kanssa yhdessä, jatkaa Vauramo.

– Tavoittelemme Aurinkomatkoilla erinomaista, Suomen parasta, matkailualan asiakaspalvelua. Toimiala on murroksessa, asiakaskäyttäytyminen ja toimintaympäristömme muuttuu – tähän meidän on pystyttävä toiminnassamme vastaamaan. Keväällä suljimme Oulun ja Lahden myyntitoimistot osana Aurinkomatkojen tervehdyttämistoimia, asiakkaat siirtyvät yhä enemmän verkkoon. Online-myynnin kehittäminen on nostettu keskiöön ja muiden jakelukanavien tulee jatkossa tukea tätä kehitystä yhä vahvemmin, sanoo Aurinkomatkojen toimitusjohtaja Timo Kousa.

Aurinkomatkat ja Finnair haluavat yhdessä nostaa pakettimatkakokemuksen uudelle tasolle. Asiakkaalle tämä tulee näkymään mielenkiintoisina lomakokoelmina ja kohteissa palvelujen lisääntymisenä.

‒ Panostamme vahvasti tuoteuudistukseen. Uudet erilaisten asiakkaiden tarpeisiin suunnitellut Lomakokoelmat sekä innostavat asiakasta lomaunelmointiin että auttavat löytämään laajasta valikoimastamme unelmaloman juuri omaan tarpeeseen. Asiakas voi valita haluaako hän aktiviteetteja, rentoutumista ja hyvinvointia vai tutustumista paikalliseen elämään. Olemme räätälöineet paketteja myös eri elämäntilanteisiin, kertoo Aurinkomatkojen toimitusjohtaja Timo Kousa.

– Keskitymme nyt vahvasti uuden visiomme, strategiamme ja tehostamistoimiemme läpiviemiseen entistäkin vauhdikkaammin. Rakennamme pitkällä tähtäimellä uutta Aurinkomatkaa suomalaisten asiakkaiden lomatoiveisiin perustuen. Haastavasta markkinatilanteesta huolimatta tulevan kesän ja talven myynti näyttää hyvältä, jatkaa Kousa.

‹ Palaa uutislistaukseen