Hetkiä, jotka jäävät elämään

Aurinkomatkojen uudet Lomakokoelmat helpottavat täydellisen loman löytämistä 

Matkailu, asiakkaiden lomatoiveet ja käyttäytyminen muuttuvat samaan tahtiin matkatarjonnan kasvaessa. Aurinkomatkat vastaa muutokseen asiakaslähtöisten Lomakokoelmien avulla. 

‒ Uudet erilaisten asiakkaiden tarpeisiin suunnitellut Lomakokoelmat sekä innostavat asiakasta lomaunelmointiin että auttavat löytämään laajasta valikoimastamme unelmaloman, joka sopii parhaiten omiin lomatoiveisiin ja kiinnostuksen kohteisiin, sanoo Aurinkomatkojen tuotteista vastaava johtaja Pekka Antila

Aurinkomatkojen kuusi uutta Lomakokoelmaa on luotu asiakkaiden tarpeita kuunnellen. Kokoelmien syntyyn ovat vaikuttaneet vahvasti myös Aurinkomatkojen kohdepäälliköt, jotka työskentelevät yli 70 lomakohteessa eri puolilla maailmaa. 

Tällä hetkellä paikallisuus ja ainutlaatuiset kokemukset korostuvat vahvasti asiakkaiden lomatoiveissa. 

 ‒ Lomakohteissa halutaan viettää aikaa paikallisten asukkaiden parissa ja saada tuntumaa lomamaan arkeen. Paikallisuus näkyy myös majoitustoiveissa, mieluummin pieniä perhehotelleja kuin isoja hotelliketjuja. 

Suomalaisena toimijana Aurinkomatkat on jo vuosikymmeniä tehnyt tiivistä yhteistyötä lomakohteissa paikallisten perhehotellien ja yhteistyökumppanien kanssa. Nyt tätä yhteistyötä tiivistetään entisestään. 

‒ Arvostamme kohteissamme paikallista kokemusta ja osaamista. Hotellivalikoimastamme löytyy useita pieniä autenttisia hotellihelmiä ja villoja, joissa voi elää kuin paikalliset. Retkitarjontaa suunnitellaan aikaisempaa tiiviimmin paikallisten yhteistyökumppanien kanssa, jotta monipuolisista kohteista löydetään aivan uusia puolia. 

Tämän kesän suosituissa lomakohteissa näkyy selvästi paikallisuus. 

‒ Kroatiassa Cavtatin pienessä rantakaupungissa on aitoa elämää ja tyylikästä tunnelmaa. Kreikassa kaunis Zakinthoksen saari tarjoaa paikallista vieraanvaraisuutta parhaimmillaan. Italiassa Sorrenton kaupungin elämänmeno kuuluu kahviloiden puheensorinassa ja maistuu napolilaisen keittiön herkuissa. 

Tärkeiksi asiakastarpeiksi ja nouseviksi kuluttajatrendeiksi on tunnistettu myös mielen ja kehon hyvinvointiin panostaminen ja matkailijan oman aktiivisen roolin korostuminen. 

- Pelkän näkemisen sijaan halutaan myös tehdä asioita. Appelsiinilehtoa on mukava katsella, mutta vielä mukavampaa on, jos appelsiineja pääse itse keräämään ja tekemään niistä mehua. 

Lomatoiveissa näkyy myös halu yhdistää yhteen lomaan esimerkiksi kaksi eri lomakohdetta kokemusten maksimoimiseksi. Toisaalta palautuminen ja kiireetön yhdessäolo rakkaiden kanssa aurinkoenergiaa ladaten on lomalla edelleen tärkeää. 

Lomakokoelmat kehittyvät ja elävät tulevina vuosina asiakkaita kuunnellen. Paikallisten vinkit salaisista rannoista, sivukatujen ravintolahelmistä ja ajankohtaisista tapahtumista hyödynnetään entistä paremmin. 

‹ Palaa uutislistaukseen