Kahden viikon matkallamme yövyimme Botanicossa.
Hotellin ympäristö on viihtyisä ja rauhallinen. Yleisiä tiloja on runsaasti ja ne ovat avaria.
Allasalue ulkona on kotoisa, rauhallinen ja puistomainen. Allasvahti palvelee hyvin ja antaa pyyhkeet. Lämmitetty uima-allas on suuri, toisesta päästä jopa 3 metriä syvä. Uimista häiritsi se, että altaalla sallittiin aikuisten ja lasten hyppiminen altaan reunoilta, sekä kumilelujen uittaminen. Opastaulun mukaan se ei olisi ollut sallittua.
Allasravintola on viihtyisä, mutta ruuan laadussa ja palvelussa on paljon parannettavaa. Kahdessa tilaamassamme ”Fish and chips” -ateriassa oli pari friteerattua kalanpalaa ja perunalastuja hintaan 26 euroa/ateria. Koimme tulleemme huijatuksi. Kyseiseen ateriaan kuuluu perinteisesti ranskalaiset perunat. Se mainitaan myös heidän ruokalistassaan. Keskustelujen jälkeen ravintola myönsi virheensä. Aikaisemmin tilaamassamme annoksessa oli ruotoja täynnä oleva kalafile. Tällaiset ateriat kertovat kunnianhimon puutteesta.
Hotellin markkinoimaan huoneen myöhäisempään luovutukseen ei kannata varautua edes maksua vastaan. Lähtöpäivänä halusimme käyttää mainostettua mahdollisuutta mutta toiveitamme ei kuunneltu. Lähtömme lentokentälle oli 20:10. Huoneen luovutus vaadittiin normaaliin aikaan. Meille luvattiin paikka suihkussa käymiselle ja vaatteiden vaihtamiselle ennen lentoamme. Siitä tuli valtava järkytys! Useiden pyyntöjen jälkeen ohjattiin paikkaan, joka muistutti bunkkeria. Siellä oli täysin mahdoton toimia, käydä suihkussa tai vaihtaa vaatteita. Muutaman neliön tilassa, jossa ei ollut väliseiniä, olisi pitänyt olla alasti, kylki kyljessä juhlapukuisten miesten kanssa. Samassa tilassa iltapukuiset naiset ehostivat itseään. Ainoat vaatteiden laskupaikat olivat kaksi lavuaaria ja likainen lattia. Paikalla ei ollut ainoatakaan pyyhettä eikä edes käsipyyhkeitä. Mielestäni tämä oli täydellistä asiakkaan aliarviointia ja erittäin törkeää palvelua itseään viiden tähden hotellina pitävältä hotellilta. Osaltamme suihku jäi ja lennolle lähdimme päivän aikana hionneissa vaatteissa. (Hotellilla olisi ollut tarjota esimerkiksi kylpylätilat, jos palvelua olisi haluttu tarjota.)
Buffetaamiainen oli loistava ja erittäin monipuolinen. Teevalikoimaan olisimme toivoneet laadukkuutta. Aamiaisella saimme ensiluokkaista palvelua naistarjoilijalta. Hotellin bussikuljetus keskustaan ja takaisin toimi hyvin.
Monissa asioissa (huoneen varustetaso, pyyhkeet, ilmastointi, …) jouduimme käyttämään energiaa asioiden korjaamiseen. Niiden olisi pitänyt olla itsestäänselvyyksiä viiden tähden hotellissa.
Hotellista jäi meille nihkeä kuva, joka ei mielestämme vastaa viittä tähteä.