Asiakkaidemme kokonaisarvio hotellista Kresten Royal Euphoria Resort, Kalithea

Yleisarvio

3,6/5

57 % asiakkaista suosittelee tätä hotellia

Muut arviot

Hotellin sijainti
3,9/5
Hotellin henkilökunta
3,6/5
Hotellin altaat
3,6/5
Hotellin palvelut
3,1/5

Kresten Royal Euphoria Resort, Kalithea – Asiakkaidemme kokemuksia

  1. Päivämäärä

Mukava hotelli

Lomanainen
Siisti, iso hotelli mahtavalla paikalla. Auringossa oleilu, uiminen, buffaruokailu, pelialtiviteetit toimittivat loistavasti eri ikäisille. Uima-allashuoneessa hieman korjailun tarvetta/puutoksia esim. ei tasoja tai kaappeja vaatesäilytykseen. Uima-allasvedet tosi kylmiä. Allasbaarin henkilökunta aivan mahtavaa! Muutenkin henkilökunta tosi ystävällistä. Hotellin oma ranta kivinen ja pieni, ei uitavissa. Lähtisin hotelliin uudelleenkin.
Sukupuoli: Nainen
Ikä: 35–44
Matkaseurue: Perhe

Yleisarvio

4/5

Muut arviot

Hotelli aikuisten kanssa
5/5
Hotelli lasten kanssa
5/5
Hotellin sijainti
5/5
Hotellin ruoka
4/5
Hotellin henkilökunta
5/5
Hotellin altaat
3/5
Hotellin palvelut
4/5

Kalllista keskinkertaisuutta

Tuomasyy
Odotukset vs. todellisuus: Hotelli mainostaa itseään viiden tähden kohteena, mutta valitettavasti kokemus ei vastannut tätä tasoa. Lukuisat erikseen maksulliset palvelut, siisteys ja sen ylläpito, ja muut tilat jäivät kauas siitä, mitä viiden tähden hotellilta odottaa. Huoneet: Huoneemme oli tilava, mutta pitkänmuotoisena epäkäytännöllinen ja esimerkiksi ilmastointilaitteen kytkin oli niin kulunut, ettei sen säädöistä saanut selvää. Voimakkain ilmastointi jota tarvitsi välissä oli myös todella voimakasääninen, joten sitä ei voinut käyttää öisin. Päivittäinen siivous ei ollut tasalaatuista, mutta huoneita kyllä pyrittiin siivoamaan päivisin. Huoneisiin ei lisäksi kuulu edes rantapyyhkeitä, vaan ne on vuokrattava erikseen hotellin spa-osastolta. Palvelu: Henkilökunta oli pääasiassa ystävällistä ja kielitaitoista, mutta kreikkalaiseen tyyliin asioita ja niiden hoitamista ollaan parempia lupaamaan kuin toteuttamaan, eikä asiakaspalvelu tuntunut aina vaikkapa tarjoilijoiden prioriteetilta. Esimerkiksi pyydetyt aterimet jäivät välissä saamatta ja kokemaamme hyönteisongelmaan huoneessamme ei reagoitu mitenkään vastaanotossa. Ruoka ja juoma: Aamiainen oli yksitoikkoinen, vaikka tarjolla oli paljon kaikenlaista. Pääravintolan ruoka ei vastannut viiden tähden tasoa, ja vaihtoehdot olivat usein valitettavan mautonta mahantäytettä, jota kyllä söi nälkäänsä, mutta josta hyvin harvoin poistui mielihyvää tuntien. Allasravintolan välipalaruoat olivat aina kylmiä tai viileitä eivätkä todellakaan olleet maultaan mitään grilliherkkuja. A la carte ravintolat ovat kooltaan alimitoitettuja ja jatkuvasti täyteen varattuja, joten niitä emme päässeet edes kokeilemaan. Yleiset tilat ja ympäristö: Hotellin yleiset tilat olivat nuhjuiset ja kuluneet jo nyt, vaikka hotelli ei ole kovin vanha vielä edes. Kuvissa paikka näytti paljon paremmalta kuin todellisuudessa. Kannattaa myös huomioida hotellin sijainti jätevedenpuhdistamon vieressä, josta kantautuu tuulen mukana voimakas viemärin ja eritteiden haju. Hotellin sijainti niemenkärjessä tarkoittaa myös sitä, että piha-alueilla ja altailla tuulee lähes jatkuvasti jopa todella voimakkaasti, joten altaasta noustessa pyyhkeen saa kyllä kietoa heti ympärilleen. Hotellin oma uimaranta on ihan ok, mutta se on kivinen, eli jotkut uimakengät ovat lähes pakolliset. Merivirtaukset vähän matkan päässä rannasta ovat tuntuvia, eli ihan pienten lasten tai muuten huonokuntoisten uimarien kannattaa suosiolla uida meressä muualla. Hinta-laatusuhde: Hintaan nähden kokemus oli jonkinlainen pettymys. Odotimme laadukasta ja rentouttavaa lomaa, mutta saimme keskinkertaisen majoituksen vaatimattoman makuisilla ruoilla sekä vaihtelevan tasoisella palvelulla. Myös oheispalveluista tiedottaminen oli minimaalista ja niistä löytyikin tietoa ainoastaan todella kömpelön "nettisovelluksen" kautta, sillä ainakaan meidän huoneessaamme ei ollut mitään perinteistä ohjevihkosta. Positiivista: Reilun arvion vuoksi mainittakoon, että hotellin sijanti on ihan hyvä, jos asiointi Rodoksen kaupungin suuntaan tai vaikkapa Falirakin rannoille kiinnostaa loman aikana. Myös auton säilytys oli vaivatonta ja parkkitilaa löytyy aivan varmasti myös sesongin aikana. Yhteenveto: Emme suosittele tätä hotellia, jos etsit aitoa ja ylellisyydessään kattavaa viiden tähden kokemusta. Jos odotuksesi ovat maltilliset tai saat edullisen tarjouksen, kyseessä voi olla ihan ok vaihtoehto, mutta luksus tulee olemaan kaukana.
Sukupuoli: Mies
Ikä: 35–44
Matkaseurue: Kumppani

Yleisarvio

3/5

Muut arviot

Hotelli aikuisten kanssa
4/5
Hotelli lasten kanssa
3/5
Hotellin sijainti
4/5
Hotellin ruoka
2/5
Hotellin henkilökunta
3/5
Hotellin altaat
3/5
Hotellin palvelut
2/5

Hyvä hotelli

Kirsi
Hotellin ruoka oli mahtavaa, mutta tarjoiluhenkilökunta oli osaamatonta ja muistamatonta porukkaa. Pöydän kattaus oli heille täysin ylivoimaista, joka aterialta puuttui jotain, alkupalaveitsi, -haarukka tai lusikka. Kahvin, teen ja maidon tuominen pöytään oli myös haastavaa, aina jotain jäi uupumaan. Itse päähovimestarikin vetelästi nojaili seinään roikkuvissa housuissaan ja linttaanastutuissa kengissään. Tämä ei oikein ollut 5*:n meininkiä.
Sukupuoli: Nainen
Ikä: Yli 65
Matkaseurue: Kumppani

Yleisarvio

4/5

Muut arviot

Hotelli aikuisten kanssa
4/5
Hotelli lasten kanssa
3/5
Hotellin sijainti
1/5
Hotellin ruoka
5/5
Hotellin henkilökunta
2/5
Hotellin altaat
3/5
Hotellin palvelut
3/5

Tyylikäs

Annikki
Siisti asiallinen hotelli
Sukupuoli: Nainen
Ikä: Yli 65
Matkaseurue: Kaveriporukka

Yleisarvio

4/5

Muut arviot

Hotelli aikuisten kanssa
5/5
Hotellin sijainti
4/5
Hotellin ruoka
5/5
Hotellin henkilökunta
4/5
Hotellin altaat
5/5
Hotellin palvelut
4/5

Hintansa arvoinen

MKMV
Hotellin All inclusive toimi hyvin ja ruoka sekä juomat olivat melko laadukkaita - paikoin erinomaisia, toisin paikoin ok, mutta ei kertaakaan huonoa. Sama oli palvelun laita. Välillä (joiltain) saimme erinomaista palvelua, mutta välillä palvelu oli ok/välttävää. Mutta eihän hintakaan ole toki päätä huimaava.
Sukupuoli: Mies
Ikä: 45–55
Matkaseurue: Perhe

Yleisarvio

5/5

Muut arviot

Hotelli aikuisten kanssa
5/5
Hotelli lasten kanssa
3/5
Hotellin sijainti
5/5
Hotellin ruoka
4/5
Hotellin henkilökunta
4/5
Hotellin altaat
5/5
Hotellin palvelut
4/5

Paljon puutteita 5 tähden hotelliksi!

Johanna
Hotellin luokitus enemmänkin 3 tai maksimissaan 4 tähteä. Missään nimessä ei ole 5 tähden hotelli. Hotellikuvauksen mukaiset asiat jäivät toteutumatta. Huonetta ei siivottu päivittäin, huoneesta puuttui sinne kuuluvia asioita, kuten vaikkapa tallelokeron patterit, hiustenkuivaaja ja juomavettä. Hotellissa ei ole lämmitystä vaikka kuvauksessa niin lukee. Palelimme ensimmäiset päivät kylmässä ja kosteassa huoneessa ja saimme flunssan. Olimme junior sviitissä, joka oli hyvin tavanomainen huone. Vastaanotossa sai jatkuvasti käydä milloin milläkin asialla uudestaan ja uudestaan, koska lupauksista huolimatta asiat eivät hoituneet sovitusti. Hotellin esittely jäi myös puuttumaan ja kaikki piti itse selvittää.
Sukupuoli: Nainen
Ikä: 45–55
Matkaseurue: Kumppani

Yleisarvio

3/5

Muut arviot

Hotelli aikuisten kanssa
4/5
Hotellin sijainti
4/5
Hotellin ruoka
4/5
Hotellin henkilökunta
5/5
Hotellin altaat
3/5
Hotellin palvelut
3/5

Vastasi kolmea tähteä

Paljon matkustellut
Suuri pettymys melkein kaikilta osin, haimme luxuslomaa kuten nykyään iäkkäinä matkailijoina mutta sellainen oli todella kaukana tässä hotellissa. Epäsiistit huoneet, huoneessa hometta seinissä, ei päivittäin siivousta, ei vettä huoneeseen eikä mitään mitä pitäisi saada viiden tähden hinnalla.
Sukupuoli: Nainen
Ikä: Yli 65
Matkaseurue: Perhe

Yleisarvio

2/5

Muut arviot

Hotelli aikuisten kanssa
3/5
Hotelli lasten kanssa
1/5
Hotellin sijainti
4/5
Hotellin ruoka
4/5
Hotellin henkilökunta
2/5
Hotellin altaat
3/5
Hotellin palvelut
2/5