Aurinkomatkat avaa lisää kohteita heinäkuussa – heinä-elokuun matkoissa kuluton koronatestaus ennen paluuta

Aurinkomatkat aloittaa matkat Mallorcalle ja Santorinille 31.7. ja lisää Kreetan matkustuspäiviä elokuulle. Kreetan Haniaan pääsee elokuussa neljä kertaa viikossa. Aurinkomatkat kertoi jo aiemmin aloittavansa heinäkuussa ulkomaan matkat lähes vuoden tauon jälkeen.

Kaikkiin Aurinkomatkojen heinä- ja elokuun ulkomaan Aurinkomatka-paketteihin sisältyy kuluton koronavirustestaus kohteessa ennen paluumatkaa. Matkat ovat nyt myynnissä osoitteessa aurinkomatkat.fi

- Matkustusrajoitusten lieventyessä ja rokotekattavuuden parantuessa voimme avata lisää suomalaisten suosikkikohteita. Voimme jo tänä kesänä tarjota asiakkaillemme mahdollisuuden terveysturvalliseen lomailuun myös Mallorcalla ja Santorinilla, sanoo Aurinkomatkojen toimitusjohtaja Timo Kousa.

Aurinkomatkat viestii suoraan asiakkailleen kohteeseen vaadittavista matkustusdokumenteista. Tiedot on kerätty myös lomakohteiden sivuille. Matkoihin on voimassa joustavat muutos- ja peruutusehdot.

Lisäturvaa matkalle tuo Finnair Koronaturva: Finnair Koronaturva sisältyy kaikkiin 31.8.2021 mennessä varattuihin Aurinkomatkojen ulkomaanmatkoihin, joiden lähtöpäivä tällä hetkellä on viimeistään 31.10.2021. Finnair Koronaturva tarjoaa lisäturvaa korona-aikana matkustavalle siltä varalta, jos asiakkaalla todetaan kohteessa COVID-19 virustartunta. Vakuutuksen myöntää AIG Europe S.A. -sivuliike.

Aurinkomatkat järjestää myös 12.7. alkaen kaupunkilomia valikoituihin Euroopan kaupunkikohteisiin.

Terveysturvallinen lomailu

Kaikki Aurinkomatkojen lomamatkat lennetään Finnairin suorin lennoin. Finnair huolehtii terveysturvallisuudesta monin toimin lentomatkan aikana. Lentokoneiden siivousta on tehostettu entisestään, kasvosuojien käyttö on lennoilla pakollista ja lennonaikaiseen palveluun on tehty muutoksia kontaktien vähentämiseksi.

Kohteissa hotellien yleisten tilojen siivousta ja desinfiointia on tehostettu, ravintolatiloja on voitu väljentää, ja hotelleilla on erilaisia käytäntöjä sujuvaan ja turvalliseen sisäänkirjautumiseen. Paikallisia ohjeistuksia saattaa esiintyä esimerkiksi maskien käytössä, ravintoloiden tai muiden palvelujen aukioloajoissa ja turvaväleissä yleisillä rannoilla. Tarkemmat kohdekohtaiset tiedot terveysturvallisuustoimista löytyvät kohdemaiden sivuilta.

-  Kohteissa on tehty paljon töitä terveysturvallisen matkustamisen varmistamiseksi – lomailla voi jo rauhallisin mielin, kun muistaa tutut ohjeet hyvästä käsihygieniasta, isojen väkijoukkojen välttämisestä ja turvaväleistä. Esimerkiksi Espanjassa ja Kreikassa ei ole enää maskipakkoa ulkotiloissa, sanoo Kousa.

Suomeen voi palata vapaasti ilman erityisiä terveysturvallisuustoimia, jos on täysin rokotettu, sairastanut aiemmin koronataudin tai on syntynyt vuonna 2005 tai sen jälkeen. Osittain rokotettujen tulee mennä 72 tuntia maahantulon jälkeen testiin.  Aurinkomatkat tarjoaa heinä- ja elokuussa asiakkailleen mahdollisuuden kuluttomaan koronatestaukseen ennen paluumatkaa.