Aurinkomatkat yhteistyöhön hotellien ympäristösertifiointiohjelma Green Keyn kanssa

Aurinkomatkat ja Green Key ovat solmineet yhteistyösopimuksen lisätäkseen tietoisuutta majoitusalan ympäristösertifioitumisesta ja kannustaakseen majoitusyrityksiä kestävämpään toimintaan.

Green Keyn ja Aurinkomatkojen yhteistyösopimuksen tavoitteena on edelleen lisätä tietoisuutta ympäristösertifioitumisesta erityisesti Aurinkomatkojen hotellikumppaneiden, henkilökunnan ja asiakkaiden keskuudessa.

Green Key on johtava hotellien ympäristösertifiointiohjelma, jolla on tällä hetkellä yli 3 700 sertifioitua majoituspaikkaa 60 maassa maailmanlaajuisesti. Sertifiointi perustuu tiukkojen kansainvälisesti tunnustettujen kriteerien noudattamiseen, joita seurataan säännöllisillä auditoinneilla. Green Key -ohjelmaa hallinnoivat kansainvälinen ympäristökasvatusjärjestö Foundation for Environmental Education (FEE) ja sen kansalliset jäsenjärjestöt yli 40 maassa.

- Olemme innoissamme voidessamme aloittaa tämän yhteistyön Green Keyn kanssa lisätäksemme tietoisuutta ympäristösertifioinnista hotellien keskuudessa. Valikoimastamme löytyy jo yli 200 ympäristösertifioitua hotellia ja tavoitteenamme on kasvattaa määrää jatkossa, Aurinkomatkojen vastuullisuuspäällikkö Annika Rusanen sanoo.

- Olemme erittäin iloisia yhteistyöstämme Aurinkomatkojen kanssa, mikä antaa meille mahdollisuuden lisätä tietoisuutta Green Keystä ja sertifioinnin tärkeydestä majoitusalalla. Green Keyn kaltaiseen sertifiointiohjelmaan liittymisen tärkeys ei ainoastaan ​​osoita matkailutoimijoiden sitoutumista kestävään kehitykseen, vaan myös lisää tietoisuutta ja muuttaa käyttäytymistä henkilökunnan, alihankkijoiden ja asiakkaiden keskuudessa, sanoo Green Keyn kansainvälinen johtaja Finn Bolding Thomsen.

Majoitusliikkeiden lisäksi Green Key -sertifikaatti voidaan myöntää ravintoloille ja käyntikohteille, kuten museoille. Suomessa Green Key -sertifikaatin saaneita yrityksiä on noin 180, ja sertifikaattia hallinnoi Going Green Oy.