Suomalaiset suosivat entistä enemmän aktiivilomia

Pelkkä rannalla tai hotellin uima-altaalla loikoilu ei enää riitä loman ajanvietteeksi, sillä yhä useampi suomalainen haluaisi sisällyttää lomamatkaansa myös aktiviteetteja ja liikuntaa. Tämä selviää Aurinkomatkojen tuoreesta aktiivilomakyselystä, johon vastasi 638 Aurinkomatkojen kehittäjäyhteisö Aurinkoheimoon kuuluvaa asiakasta.

Suurin osa vastaajista (90.1%) haluaisi harrastaa liikuntaa lomansa aikana, ja lähes puolet heistä (47.3%) sisällyttäisi aktiviteetteja jokaiseen lomapäiväänsä. Suosittujen liikuntalajien kirjo oli kyselyssä laaja: mieluisia ohjattuja aktiviteetteja olivat esimerkiksi kevyt kävelylenkki (50.2%), vesijumppa (49.7%), jooga tai pilates (40.8%) sekä kevyt venyttely (40.8%). Lisäksi monet mainitsivat haluavansa kokeilla lajeja kuten melontaa, vesiurheilua, ratsastusretkiä, snorklausta ja pyöräilyä.

Aktiivisten lomien suosiosta kertoo myös se, että suurin osa vastaajista (63.9%) olisi valmis maksamaan matkakohteessa tapahtuvista ohjatuista liikuntatunneista. Yli puolet (59.7%) voisi harkita ostavansa lomalleen liikuntapassin, jolla voisi osallistua erilaisiin aktiviteetteihin pitkin viikkoa.

Aurinkomatkat tarjoaa suuren valikoiman erilaisia vaihtoehtoja aktiivisiin lomiin ja kasvattaa tarjontaansa jatkuvasti vastatakseen asiakkaidensa toiveisiin. Aktiivi- ja hyvinvointilomilla voi lähteä patikoimaan vuorenrinteille Alpeille, pelaamaan golfia Turkin viheriölle tai hyppäämään surffilaudan päälle Dominikaanisessa tasavallassa.

Vauhdikkaiden liikuntamuotojen rinnalla myös rauhallisempien lajien suosio vahvistuu. Erityisesti jooga ja loma on yhdistelmä, jonka kiinnostus kasvaa kohisten. Joogamatka on kokonaisvaltaista rentoutumista ja energisoivaa lomaa, jonka hyvät vaikutukset näkyvät arjessa vielä pitkään lomalta palattua. Seuraava Aurinkomatkojen joogamatka suuntautuu syyskuussa Mallorcan Cala Ratjadaan

‹ Palaa mediatiedotelistaukseen