Takaisinmaksu

Takaisinmaksutavat

Palautamme maksun sille luottokortille, pankkitilille tai muulle maksutavalle, jota käytit maksaessasi matkaa.

Mikäli palautuksen käsittelypäivän ja luottokortin maksupäivän välissä on alle 60 päivää, palautamme maksun suoraan luottokortille. On hyvä lähettää tilinumero meille joka tapauksessa siltä varalta, että viiveen takia 60 päivän aikaraja ehtii täyttyä ennen palautuksen käsittelyä. Tällöin palautamme maksun ilmoittamallesi pankkitilille.

Mikäli olet maksanut lahjakortilla ja sen voimassaoloaika ei ole mennyt umpeen, lähetämme sinulle uuden lahjakortin sähköpostiisi. Uuden lahjakortin voimassaolo määräytyy alkuperäisen voimassaolon mukaisesti. Lahjakortilla maksetusta osuudesta emme voi palauttaa rahaa pankkitilille.

Mikäli olet maksanut Avioksilla, palautamme Aviokset Finnair Plus -tilillesi.

Mikäli olet maksanut matkasi Svea-laskulla tai Svea Erämaksulla, hoidamme palautuksen yhteistyössä Svean kanssa. Saat Svealta joko palautuksen tai päivitetyn maksuohjelman, mikäli varaukselle on jäänyt maksuja perittäväksi.


Olen ilmoittanut peruutuksesta Omaloman kautta, mutta en ole saanut kuittausta peruutuksesta.

Omalomasta ei lähde automaattista viestin vastaanottokuittausta. Kun olemme peruneet matkasi, saat sähköpostiisi matkan peruutusvahvistuksen.


Mistä näen, paljonko minulle palautetaan?

Saat peruutusvahvistuksen varauksella olevaan sähköpostiisi liitetiedostona. Jos matkan kokonaishinta peruutusvahvistuksella on 0 €, palautetaan matkan hinta täysimääräisenä. Vahvistukselta näet myös käyttämäsi maksutavat ja niiden päivämäärät. Jokaisen maksutavan summa käsitellään ja palautetaan erikseen. Eri maksutapojen palautukset saattavat tulla eri aikaan. Käsitellystä palautustapahtumasta saat sähköpostiisi uuden vahvistuksen, josta näet palautetut summat ja maksutavat.


Takaisinmaksujen käsittelyaika

Käsittelemme palautukset kahden viikon sisällä matkan peruutuksesta. Mikäli ilmoittamissasi tiedoissa on tarkennettavaa, käsittelyaika saattaa olla pidempi.