Suomalaiset innostuivat kotimaan pakettimatkoista: Aurinkomatkat lisää kohteita kotimaassa

Suuren kotimaan matkojen kysynnän myötä Aurinkomatkat lisää valikoimiinsa matkapaketit RovaniemelleLuostollePyhällePallakselle ja Kuusamoon. Lisäksi Rovaniemelle järjestetään joulukuussa jouluteemaisia viikonloppumatkoja, joihin sisältyy vierailu Joulupukin Pajakylässä.

Aurinkomatkat lanseerasi syyskuussa kotimaan matkapaketit LevilleYlläkselleSaariselälle ja Rukalle

“Kotimaan matkapakettien kysyntä ylitti kaikki odotuksemme ja olemme myyneet ensimmäisten viikkojen aikana jo reilusti yli tuhat matkapakettia. Myimme nopeasti loppuun jo suosituimpien lomaviikkojen lähtöjä, mutta olemme saaneet joustavasti kasvatettua kapasiteettia”, Aurinkomatkojen toimitusjohtaja Timo Kousa kertoo.

Aurinkomatkat-pakettiin sisältyy majoitus, Finnairin lennot Helsingistä, ruumaan menevä matkatavara (23kg) ja käsimatkatavara (8kg), sekä Aurinkomatkat-sovellus, josta löytyy kattavasti kohdetietoa ja vinkkejä sekä kartat rinne- ja latutietoineen. Matkapakettiin voi ostaa myös edestakaiset kuljetukset lentokentän ja hotellin välille. Finnair Plus -jäsenet saavat kolminkertaiset Finnair Plus -pisteet Aurinkomatka-paketin hinnasta ja lisäksi pisteitä kertyy Finnairin lennoista. Pakettimatka tuo turvaa lomalle poikkeustilanteissakin ja Aurinkomatkat-pakettiin sisältyy aina joustavat muutos- ja peruutusehdot.

“Suunnittelemme uusien kotimaan kohteiden lisäämistä valikoimiimme sekä kotimaan matkapakettituotannon laajentamista ympärivuotiseksi. Suomalaisia kiinnostaa helppo ja turvallinen pakettimatkailu myös kotimaassa ja haluamme tarjota monipuolisen valikoiman Suomen upeita lomakohteita”, Kousa sanoo.

Monipuoliset uutuuskohteet

Rovaniemi tarjoaa luontoelämysten lisäksi lukuisia kulttuurielämyksiä, modernia kaupunkielämää ostoskeskuksineen ja elokuvateattereineen sekä vastapainoksi luontoelämyksiä Ounasvaaralla. Perjantaista sunnuntaihin kestävät Rovaniemen joulumatkat vievät Rovaniemen talvisten ihmeiden keskelle, ja tapaamaan aitoa joulupukkia Joulupukin Pajakylään.

Pyhä-Luoston kansallispuiston kupeessa, tunturimaisemien keskellä sijaitsevan Luoston hiihto- ja matkailukeskus tarjoaa kaiken tarvittavan niin aktiviteetteja hakeville kuin luonnonrauhassa viihtyville lomailijoille.

Pyhän rauhallinen kylätunnelma kutsuu erityisesti hiihtäjiä ja luonnonläheisestä ulkoilusta nauttivia, joille laadukkaat ladut, rinteet ja palvelut kuuluvat lomaan. Pienen hiihtokeskuksen leveät, monipuoliset rinteet soveltuvat niin vaativille laskettelijoille kuin aloittelijoillekin.

Pallas–Yllästunturin kansallispuiston kuvankauniiden maisemien keskellä sijaitseva perinteinen hiihtokeskus Pallas ihastuttaa luonnonlumisilla rinteillään, ainutlaatuisella erämaasijainnillaan ja aidon Lapin luonnon tarjoamalla rauhalla.

Jylhien korpimaiden Kuusamo kutsuu viettämään lomaa upeiden kansallispuistojen ja aktiviteettien äärelle vain vartin ajomatkan päässä Rukan talviurheilukeskuksesta. Kuusamossa voi nauttia luonnonrauhasta tykkylumimetsissä ja rentoutua kylpylähotellissa.