Yhteystiedot Hae Valikko
09 818 1101 pvm/mpm
Chat ark. 13–16

Ajankohtaista

Aurinkomatkat.fi on mobiilipalvelujen edelläkävijä

4.9.2014

Aurinkomatkojen myynnistä lähes 70 prosenttia tapahtuu verkon välityksellä, ja noin puolet asiakkaista käy verkkokaupassa älypuhelimilla ja tableteilla. Noin 15 % ostoista tehdään mobiililaitteilla. Aurinkomatkat uudisti kotisivunsa vastatakseen muuttuneisiin tarpeisiin, ja uusi responsiivinen sivusto takaa käyttömukavuuden mobiililaitteilla.

"Asiakkaat haluavat tulla palvelluiksi silloin, kun he ovat verkossa, ja palvelun on oltava sujuvaa laitteesta riippumatta", sanoo Aurinkomatkojen toimitusjohtaja Timo Kousa. "Monelle lomaa on jo lomasuunnitelmien tekeminen, ja siksi kehitämme aktiivisesti uusia myyntikanavia ja palveluita, jotka toimivat vaivattomasti ja inspiroivasti", Kousa jatkaa.

Unelmien matka löytyy helposti

Uudistuneella verkkokaupalla on uusi raikas ilme, ja palvelut on ryhmitelty helposti avautuviin kokonaisuuksiin. Uusien hakutoimintojen avulla lomamatkaa voi suunnitella useiden eri kriteerien pohjalta, esimerkiksi ajan, budjetin tai matkan luonteen mukaan. Matkakohdetta voi hakea myös suoraan kartalta. Kehitystyö perustuu mm. asiakaspalautteisiin ja kävijätutkimuksiin. 

"Aurinkomatkojen toiminnan ytimessä on jo yli 50 vuotta ollut tuotevalikoima, josta jokainen suomalainen löytää mieleisensä loman. Olemme erittäin iloisia siitä, että nyt mieleisen loman voi hankkia myös itselle mieluisimmalla tavalla", Kousa toteaa.

Netti on palvelukanavien ykkönen

Aurinkomatkat.fi -sivustolla kysyttiin kesällä, mikä on paras kanava lomamatkan suunnitteluun, varaamiseen ja lisätietojen hankkimiseen. Vastaaja sai valita vaihtoehdoista kolme tärkeintä palvelumuotoa. Kyselyyn vastasi 1494 henkilöä.

Aurinkomatkojen palvelukanavien TOP 5 lomamatkan suunnittelussa

Aurinkomatkat.fi-sivusto 88,7 %
Lomaopas 43 %
Myyntitoimisto 27,4 %
Puhelinpalvelu 26,1 %
Sähköposti 24,8 %

Aurinkomatkojen palvelukanavien TOP 5 lomamatkan varaamisessa

Aurinkomatkat.fi-sivusto 90,4 %
Puhelinpalvelu 50,7 %
Myyntitoimisto 38,5 %
Sähköposti 32,8 %
Facebook 8,1 %

Aurinkomatkojen palvelukanavien TOP5 lomamatkaan liittyvien lisätietojen hankkimiseen

Aurinkomatkat.fi-sivusto 84,8 %
Puhelinpalvelu 53,2 %
Myyntitoimisto 39,9 %
Sähköposti 34,3 %
Facebook 12,7 %