Kanariansaaret on talven lomakohteiden ehdoton suosikki

Kanariansaaret on vuodesta toiseen talvilomakohteiden suosikki. Aurinkomatkojen asiakkaista peräti 52 prosenttia suunnistaa kuluvan talvikauden aikana Kanariansaarille.

Moni Kanarian kävijöistä on käynyt saarilla useasti, mutta Gran Canaria, Teneriffa, Lanzarote ja Fuerteventura kiinnostavat edelleen.

- Tuttuudessa on oma viehätyksensä, voi keskittyä täydelliseen rentoutumiseen, kun lomakohdetta ei tarvitse ottaa niin sanotusti haltuun. Suunnistaminen kohteessa on helppoa ja parhaat rannat ja ravintolat ovat jo entuudestaan tiedossa, kertoo Kanarian kohteista vastaava tuotepäällikkö Oskari Kaisko.

Hotellit Kanarialla ovat kehittyneet huimasti viime vuosina. Hotellin laadulla ja palvelutarjonnalla on merkitystä loman valinnassa.

- Gran Canarialla esimerkiksi TOP5 -hotelliamme ovat viihtyisyydessään ja palveluiltaan huippuluokkaa. Runsaasti aktiviteetteja tarjoavat uudet isot hotellit sekä intiimit Design ja Boutique -hotellit ovat mukana TOP5:ssä, ja majoitus niihin varataan hyvissä ajoin ennen lomaa.

Gran Canarian TOP5 -hotellit tänä vuonna ovat:

Dunas Don Gregory (San Agustin) on tänä vuonna täysin uusittu ja modernisti sisustettu hotelli, josta on upeat näköalat merelle.

Abora Catarina by Lopesan (Playa del Ingles) Playa del Inglesin ytimessä sopii erityisesti perheille.

Santa Monica Suites (Playa del Ingles) on moderni ja rauhallinen hotelli, josta on näkymät dyyneille ja merelle.

Bohemia Suites & Spa (Playa del Ingles) on yksi Gran Canarian parhaista hotelleista. Design & Boutique -hotelli sopii aikuisille ja hotelliin ovat tervetulleita kaikki yli 16-vuotiaat lomalaiset.

Radisson Blu Resort & Spa Gran Canaria Mogan (Puerto de Mogan) on avattu viime vuonna, ja hotelli tarjoaa viiden tähden luksusta koko perheelle.

Omiin tarpeisiin sopiva hotelli on lomalla tärkeä, mutta myös se, että lomalla on riittävästi tekemistä. Yhä useampi haluaa viettää Kanarialla aktiivilomaa ja saaret tarjoavat siihen erinomaiset mahdollisuudet.

- Teneriffalla pääsee kosketuksiin saaren ainutlaatuisen luonnon kanssa lähtemällä noin seisemän kilometriä pitkälle Mascan rotkovaellukselle. Surffareiden paratiisi on Fuerteventuran upea saari, jossa voi majoittua esimerkiksi Surfing Colors hotellissa, jossa tapaa muitakin surffauksesta innostuneita lomailijoita.

Etelä-Suomen hiihtolomaviikkojen aikaan Kanarian matkoista on tällä hetkellä varattu jo 70 prosenttia ja osa saarten lomakohteista ja suosituimmista hotelleista on jo loppuunmyytyjä.