Aurinkomatkat tarjoaa lomanaikaista asiakaspalvelua uudella tavalla ja lanseeraa oppaiden videotapaamiset

Aurinkomatkat kehittää lomanaikaista asiakaspalveluaan ja tarjoaa kohteissa lomaileville asiakkaille mahdollisuuden olla lomakohteessa oleviin oppaisiin yhteydessä uudenlaisen innovatiivisen videopalvelun avulla. Videotapaamiset ovat nyt saatavilla Aurinkomatkojen mobiilisovelluksessa, tarjoten asiakkaille ainutlaatuisen mahdollisuuden henkilökohtaiseen neuvontaan ja ohjaukseen lomamatkan aikana missä tahansa.

Videotapaamisia on testattu alkukesän aikana Rodoksella ja palvelu tulee nyt ensimmäisenä saataville Rodokselle, Kreetalle, Antalyan alueelle ja Mallorcalle. Palvelua tuodaan vaiheittain käyttöön kesän aikana myös muissa kesän Aurinkomatkat-matkapakettikohteissa. Uusi palvelumuoto tarjoaa kätevän tavan asiakkaille kohdata oppaat ja saada henkilökohtaista neuvontaa loman aikana, oli sijainti sitten hotellihuone, ranta tai kävelypolku.

- Videotapaamiset tarjoavat asiakkaillemme helpon ja vaivattoman tavan saada henkilökohtaista palvelua loman aikana. Asiakkaamme ovat hyödyntäneet uuden teknologian etuja, kuten paikkariippumattomuutta ja kahdensuuntaista kameran käyttöä. Haluamme jatkuvasti kehittää ja parantaa asiakaskokemusta tarjoamalla uusia, innovatiivisia ratkaisuja, sanoo Ilari Pohjola, Aurinkomatkojen markkinoinnista ja verkkokaupasta vastaava johtaja.

Videotapaamisten tekninen toteutus on suunniteltu erittäin helppokäyttöiseksi asiakkaille – Aurinkomatkojen oman mobiilisovelluksen lisäksi asiakas tarvitsee vain toimivan verkkoyhteyden. Yli 80 % Aurinkomatkojen asiakkaista käyttää jo mobiilisovellusta. Lisäksi asiakkaat voivat yhä olla yhteydessä loman aikana Aurinkomatkojen suomenkieliseen asiakaspalveluun 24/7 puhelimitse tai sovelluksen chatin kautta.

- Palaute on ollut erittäin positiivista ja asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä, että videotapaamisissa voi hoitaa samat asiat kuin oppaan kanssa palvelupisteellä. Autonvuokraukset, retkivaraukset, lääkäriin liittyvät neuvot ja majoitukseen liittyvät kysymykset ovat vain muutamia esimerkkejä videotapaamisissa hoidettavista asioista, sanoo Heli Lehtinen, Aurinkomatkojen asiakaskokemuksesta vastaava johtaja.

Palkitusta Aurinkomatkat-sovelluksesta löytyvät myös:

• kohdetiedot ja lomanviettovinkit

• lomakohteen kartat, jotka toimivat myös ilman verkkoyhteyttä

• ympärivuorokautinen suomenkielinen chat-palvelu, joka aukeaa käyttöön 3 viikkoa ennen loman alkua

• lomakalenteri ja sää

• lentotiedot ja varatut palvelut kohteessa

• retkien ja aktiviteettien varaaminen sekä autonvuokraus