Aurinkomatkat peruu matkat heinäkuulta

Aurinkomatkat on jo aiemmin kertonut peruneensa kesän matkat 30.6. asti ja peruu nyt kaikki Aurinkomatkojen matkapaketit, kaupunkilomat sekä Finnair Holidays -matkat, joiden lähtöpäivä on välillä 1-31.7.2020.

Lisäksi Aurinkomatkat peruu matkapaketit seuraaviin kohteisiin heinä-lokakuun 2020 ajalta:

• Italia: Calabria
  • Kreikka: Korfu, Kos, Lefkas, Parga, Santorini ja Thassos

Muihin 1.8.2020 ja sen jälkeen alkaviin matkoihin on tällä hetkellä voimassa normaalit muutos- ja peruutusehdot. Aurinkomatkat seuraa tilanteen kehittymistä ja viestii tarvittaessa muutoksista asiakkaille suoraan.

- Koronavirustilanne valitettavasti vaikuttaa lomamatkoihin myös heinäkuussa ja joidenkin kohteiden osalta koko kesäkauden matkoihin. Ymmärrämme, että tilanne aiheuttaa asiakkaissamme epävarmuutta, ja pyrimme pitämään asiakkaat mahdollisimman hyvin ajan tasalla. Olemme edelleen valmiita aloittamaan matkat lyhyelläkin aikataululla valikoituihin kohteisiin, kun tilanne muuttuu ja kohteisiin voi taas matkustaa turvallisesti, sanoo Aurinkomatkojen toimitusjohtaja Timo Kousa.

Aurinkomatkat on suoraan yhteydessä kaikkiin asiakkaisiin, joiden matkoihin tulee muutoksia. Matkavaraus perutaan automaattisesti ja varauksella olevaan sähköpostiin lähetetään ohjeet rahojen takaisinmaksun hakemisesta. Aurinkomatkat käsittelee peruutukset matkustusajankohdan mukaisessa järjestyksessä. Peruttavien matkojen suuresta määrästä johtuen peruutusten käsittelyyn voi mennä  viikkoja.

Koska perumiset koskevat tuhansia asiakkaita, Aurinkomatkojen asiakaspalvelu tulee olemaan hyvin ruuhkautunut. Aurinkomatkat toivoo, etteivät asiakkaat lähettäisi samasta varauksesta useita viestejä, koska se ruuhkauttaa asiakaspalvelua entisestään.

- Olemme pahoillamme asiakkaillemme koituvasta harmista ja epävarmuudesta. Asiakkaidemme ja henkilökuntamme turvallisuus on meille Suomen vastuullisimpana matkanjärjestäjänä tärkeintä ja aloitamme matkat vasta siinä vaiheessa, kun pystymme tekemään sen turvallisesti. Teemme lomakohteissa yhteistyötä lukuisten pienten, perheomisteisten hotellien kanssa ja tulemme yhdessä suunnittelemaan, miten mahdollistamme asiakkaidemme turvallisen lomailun, kun sen aika taas on, Kousa sanoo.