Aurinkomatkojen johtoryhmä uskoo asiakaskuunteluun

Aurinkomatkojen johtoryhmä linjaa Suomen luotetuimman matkanjärjestäjän vahvuuksiksi asiakaskuuntelun ja lomamatkustuksen uusiin tarpeisiin vastaamisen.

Suomalaiset eivät enää lähde lomalle pelkästään maakärjellä, vaan loma hankitaan yhä useammin johonkin erityiseen tarpeeseen. 

‒ Halutaan tehdä jotain ikimuistoista koko perheen kesken, nautitaan hyvinvointipalveluista uusissa maisemissa tai lähdetään opiskelemaan pastan tekoa Italiaan, listaa johtoryhmän uusin jäsen Jouni Ojaniemi.  

Ojaniemi nimitettiin marraskuun alussa Aurinkomatkojen johtoryhmän jäseneksi, Head of Sales, Marketing & Customer Service -tehtävään. Hän siirtyi Aurinkomatkoille Finnmatkojen myynti- ja markkinointijohtajan tehtävästä. Ojaniemi vastaa Aurinkomatkojen verkkokaupan ja online-palvelukanavien kehittämisestä, myynnin, asiakaspalvelun ja markkinoinnin strategiasta sekä Aurinkomatkojen brändin linjauksista.

Aurinkomatkat on tunnettu brändi, ja yrityksen asiakastyytyväisyys on huippuluokkaa

‒ AurinkoChat ja 24/7/365 toimiva suomenkielinen puhelinpalvelu ovat esimerkkejä siitä, että Aurinkomatkoilla kuunnellaan asiakkaita, ja palvelukanavia kehitetään aitoon tarpeeseen. Lomakohteissa työskentelevän suomalaisen henkilökuntamme kehitysideoita kerätään aktiivisesti, sillä oppaat ovat etulinjassa kuulemassa asiakkaiden toiveita, Ojaniemi kertoo. 

Tuttu Kanaria ja uutuussuosikit Miami ja Marokko

Kuluvan talvikauden lomamatkat suuntautuvat tuttuihin kohteisiin Kanariansaarille ja Thaimaahan, mutta kestosuosikkien rinnalle ovat kipuamassa Miami ja Marokko.

‒ Miami taipuu moneen tarpeeseen, sillä samassa paketissa saa aurinko- ja kaupunkiloman, kulttuuria, urheilua, ostoksia ja herkuttelua, Ojaniemi luettelee.

Marokko ja tyylikäs Agadirin kaupunki on yllättänyt suomalaiset

‒ Monen mielikuvissa Agadir on eksoottinen ja vähän mystinenkin lomakohde, ja toki se sitäkin on, mutta yhtä lailla Agadiriin voi liittää sanat tyylikäs, puhdas ja nykyaikainen. Agadirin monet tasokkaat all inclusive -hotellit pitkän hiekkarannan äärellä ovat saaneet kiitoksia erityisesti lapsiperheiltä, Ojaniemi sanoo.

Pakettimatkojen uusi tuleminen

Perinteiset pakettimatkat ovat uusiutuneet niin keston kuin sisällön osalta. Syventynyt yhteistyö Finnairin kanssa sekä lomalentojen ja reittilentojen rajan hälveneminen varmistavat, että lomakohdevalikoima ja joustavuus matkan kestossa kasvavat. Pakettimatkaa myös maustetaan lisäpalveluilla. 

‒ Pakettimatkojen päivitys lähtee asiakkaiden tarpeista, ja tätä kehitystyötä jatkamme Aurinkomatkojen riveihin keväällä liittyvän Pekka Antilan johdolla, sanoo Aurinkomatkojen toimitusjohtaja Timo Kousa.

Pekka Antila ottaa vastaan Head of Product and Production tehtävän Aurinkomatkojen johtoryhmässä maaliskuussa. Antilalla on vahva kokemus matkanjärjestäjätoiminnasta, ja hän siirtyy Aurinkomatkoille TUI Nordicin Senior Product Managerin tehtävästä. Ennen nykyistä tehtäväänsä Antila on toiminut eri tehtävissä TUI Nordicissa ja Finnmatkoilla. 

Pakettimatkoissa monia lomalaisia viehättävät helppous ja turvallisuus, jotka toki säilyvät tärkeinä elementteinä, mutta uuttakin kaivataan. Peruspaketin - lento, kuljetukset, majoitus ja opaspalvelut - päälle halutaan lisäpalveluita, esimerkiksi yksityiskuljetus lentokentältä hotellille, vuokra-auto valmiiksi paikan päälle tai liput konserttiin tai jalkapallo-otteluun.

Aurinkomatkojen johtoryhmään kuuluvat lisäksi Miika Rannikko, Manager revenue & pricing ja Katja Rautavaara, Manager Destinations.

‹ Palaa uutislistaukseen