09 818 1101 pvm/mpm
Chat ma–pe 13–16

Ajankohtaista

Kesää jatketaan syyslomilla

31.7.2014

Suomessa on heinäkuussa päästy helteen makuun, ja lomaltapalaajat varaavat nyt syksyn ja talven matkoja aurinkoisiin lomakohteisiin. Aurinkomatkojen tällä viikolla myyntiin avatut kesän 2015 lomamatkat käyvät niin ikään kaupaksi. Lomamatkan suunnittelussa ja varaamisessa netti on palvelukanavana kiistaton ykkönen, mutta henkilökohtaista palvelua arvostetaan edelleen. 
 
Syys- ja talvilomien suosikkikohteita ovat Kanarian saarilla Las Palmas ja Teneriffa ja Kreikassa Santorini, Kreeta ja Zakinthos ja Portugalissa Madeira. Varaamalla matkan jo nyt kesälle 2015 voi varmistaa, että loma lempikohteessa ja -hotellissa onnistuu. 
 
Palvelukanavien ykkönen on netti
 
aurinkomatkat.fi -sivustolla kysyttiin kesällä mikä lomamatkan suunnittelussa, varaamisessa ja lisätietojen hankkimisessa on hyvä palvelukanava. Vastaaja sai valita vaihtoehdoista kolme tärkeintä palvelumuotoa. Kyselyyn vastasi 1494 henkilöä. 
 
Lomamatkan suunnittelussa Aurinkomatkojen palvelukanavien TOP 5 
 
Aurinkomatkat.fi sivusto 88,7 %
Lomaopas 43,0 %
Myyntitoimisto 27,4 %
Puhelinpalvelu 26,1 %
Sähköposti 24,8 %
 
Lomamatkan varaamisessa Aurinkomatkojen palvelukanavien TOP 5 
 
Aurinkomatkat.fi sivusto 90,4 %
Puhelinpalvelu 50,7 %
Myyntitoimisto 38,5 %
Sähköposti 32,8 %
Facebook 8,1 %
 
Lomamatkaan liittyvien lisätietojen hankkimiseen Aurinkomatkojen palvelukanavien TOP5 
 
Aurinkomatkat.fi sivusto 84,8 %
Puhelinpalvelu 53,2 %
Myyntitoimisto 39,9 %
Sähköposti 34,3 %
Facebook 12,7 % 
 
AurinkoChat, miten voimme auttaa?
 
Chat-palvelun nosti kolmen parhaimman palvelumuodon joukkoon lomamatkan suunnittelussa ja varaamisessa 7 % vastaajista ja lomamatkaan liittyvien lisätietojen hankkimisessa 11,4 %.
Chat-palvelu ei siis noussut viiden kärkeen, mutta Aurinkomatkoilla kesällä avattu AurinkoChat on asiakaspalautteiden perusteella erittäin pidetty ja se on saanut kiitosta nopean ja mutkattoman palvelun ansiosta. 
 
– Keskustelu AurinkoChatissa on vilkasta, ja päivän aikana keskustelujen määrä kipuaa helposti toiselle sadalle, sanoo Aurinkomatkojen asiakaspalvelusta vastaava Heli Lehtinen
 
– Chatissa on helppo kysyä lisätietoja esimerkiksi lomakohteen rantapalveluista, mutta sähköpostitse tai puhelimitse tällaisia asioita ei välttämättä lähdetä selvittämään. Myös Aurinkomatkojen Facebook ja Twitter ovat suosittuja, ja etenkin juuri henkilökohtaisen ja nopean palvelun ansiosta.